Známe značky, ktoré pri tvorbe reklamného sloganu šliapli vedľa

Dobré reklamné slogany dokážu definovať značku. Keď ju miluješ, nie je čo riešiť, I’m Lovin It, Náskok vďaka technike. To je len zlomok úspešných reklamných sloganov, ktoré značkám priniesli značné benefity. Veď koľkokrát ste počuli výraz Just Do It a v tom momente ste si spomenuli na Nike?

V našom minulom článku sme sa pozreli na to, ako postupovať pri tvorbe dobrého reklamného sloganu. Ak ste článok náhodou premeškali, nevadí, napraviť to môžete tu. Tentokrát si posvietime na príklady úspešných zahraničných, ale i domácich firiem, ktorých reklamné slogany nie sú žiadna sláva. Pusťme sa do toho.

Adidas: Impossible is nothing

Značku z nemeckého Herzogenaurachu nie je potrebné nijako zvlášť predstavovať. Ide o jednu z mála značiek, ktorú poznajú úplne všade. Veď určite aj vy vlastníte aspoň jeden kúsok z dielne tohto športového gigantu. Čo je ale zaujímavé, je jej slogan. Do článku sme ho zaradili iba preto, lebo v spojitosti s adidasom si naň asi nikto nespomenie. Zato ak sa povie Just Do It, každý si hneď vybaví Nike.

NÁME ZNAČKY, KTORÉ PRI TVORBE REKLAMNÉHO SLOGANU ŠLIAPLI VEDĽA

Nivea: White is Purity

Úspešná nemecká značka v starostlivosti o pleť urobila nedávno krok vedľa a stala sa terčom negatívnych komentárov na Facebooku. Búrlivú diskusiu vyvolal slogan sprevádzajúci novú reklamnú kampaň určenú pre Stredný Východ: White is purity alebo po slovensky Biela je čistota. Verejnosť to neprijala veľmi dobre a značku označila za necitlivú, rasistickú a krutú. Je jasné, že Nivea týmto sloganom nechcela nikomu ublížiť, avšak pri tvorbe reklamného sloganu je potrebné brať do úvahy aj to, ako ho ostatní môžu interpretovať. O publicitu bolo postarané, no Nivea sa nakoniec rozhodla reklamu stiahnuť a priznala, že bola zavádzajúca.

ZNÁME ZNAČKY, KTORÉ PRI TVORBE REKLAMNÉHO SLOGANU ŠLIAPLI VEDĽA

Axa: Viac ako štandard

Alebo Decodom: Viac ako len kvalita. Slogany obsahujúce výraz viac ako… patria snáď medzi najväčšie klišé, s ktorými sa môžeme pri ich tvorbe stretnúť. Vidíme ich niekoľkokrát do dňa a vyznačujú sa nulovou originalitou. Sú jednoducho otrepané, prázdne, nudné a ich používaniu by sme sa mali radšej oblúkom vyhnúť. Teda pokiaľ nechceme skončiť rovnako ako stovka ďalších „viac ako len sloganov“.

ZNÁME ZNAČKY, KTORÉ PRI TVORBE REKLAMNÉHO SLOGANU ŠLIAPLI VEDĽA

-Lucka