Každý markeťák je súčasťou kreatívneho priemyslu, v ktorom je kreativita alfou aj omegou. Naším hlavným cieľom je doručovať výsledky klientom- na to však potrebuješ poznať hodnotu kreativity a vedieť ju dokázať. Je viacero spôsobov, ako zistiť, či to čo robíme má zmysel a funguje to. Kto iný by to mal vedieť lepšie ako creative director z Triadu Martin Woska?

Čo je efektivita v reklame a ako sa meria?

Efektivita je schopnosť preukázateľne dosiahnuť ciele a na jej meranie nám slúžia ako business KPI, tak aj komunikačné a brandové KPI. Medzi tie biznisové KPI patrí napríklad predaj v kusoch, zisk, ROI, teda návratnosť investícií a ten najlepší výsledok- rast trhového podielu.

Ku komunikačným a brandovým KPI sa radí napríklad awareness, NPS, teda ochota odporučiť produkt známym, či reach- to prvé o čo sa v každej kampani treba snažiť.

Čo je kreativita a ako sa meria?

Kreativita je schopnosť vytvoriť niečo nové, čo napĺňa určitý cieľ a na meranie slúžia rôzne súťaže kreativity, či už celosvetové, európske alebo slovenské.

ČO ROBÍ KREATIVITA?

Dokáže zaujať

Základnou povinnosťou každej komunikácie je schopnosť zaujať pozornosť. Toto sa krásnym spôsobom podarilo kampani Moje dieťa z dielne agentúry Istropolitana Ogilvy.

Vzbudzuje emócie

Dobrým príkladom je kampaň Dobrý anjel ďakuje od MADE BY VACULIK.

Alert: vysoko emočný obsah s veľkou pravdepodobnosťou prívalu sĺz! 🙂

 

Dramatizácia hlavného posolstva

Kampaň 17.november od Triadu sa perfektne vyhrala práve s touto schopnosťou reklamy a kreatívnym spôsobom upozornila na dôležitosť slobody, ktorá sa nám zdá teraz taká samozrejmá.

Kampaň si zapamätáte

Na to, aby ste si kampaň zapamätali, musí byť niečím výnimočná, zábavná…no jednoducho musí trafiť klinec po hlavičke, ako tomu bolo v prípade dlhoročnej kampane Zlatého bažantu na Svetové slovenské pivo.

Pomáha generovať buzz a fame

…a tým sa jej darí generovať organický reach. Presne to sa podarilo Absolutke v jej poslednej kampani, ktorú máš určite ešte čerstvo v pamäti. Čo však možno nevieš je, že Triad, ktorý za touto kampaňou stojí, má už aj prvé výsledky. Kampani sa podarilo vygenerovať kumulatívny reach 13,1 milióna. Dobrý výsledok na 5-miliónové Slovensko, nemyslíš?

Organický reach bol 6,6 milióna a príspevky mali dokopy 103-tisíc reactions, z čoho 3/4 boli pozitívne reakcie. Avšak prevažná väčšina komentov bola nenávistne ladená, čo možno vypovedá aj o tom, že ak sa nám na sociálnych sieťach niečo páči, dáme maximálne lajk, ak nás však niečo nahnevá, máme potrebu vyjadriť sa v komentároch.

Ak chceš zistiť, či slovenská reklamná kreativita prináša aj výsledky, tak super článok pre teba spísal Martin Woska na ich Triad blogu tu.

Čo si z toho vziať?

Kreativita funguje  a funguje v akejkoľvek oblasti. A rozhodne nie je vyhradená len pre kreatívcov.

-Lucia Malinová