no image added yet.

Ak sledujete naše sociálne siete, potom ste iste zaregistrovali sériu prednášok, ktoré pre vás v rámci Digital Marketing Clubu organizujeme. Minulý týždeň sa konala prvá prednáška na tému Trendy v online marketingu. Potešili ste nás hojnou účasťou, za čo vám ďakujeme.

Aké sú aktuálne najväčšie trendy v online marketingu? Akú zmenu prinieslo online video? Prečo je dôležitý brand purpose? Aj o tom nám minulú stredu porozprával Juraj Pobjecky, hlavný stratég z reklamnej agentúry Zaraguza. My sme pre vás vybrali päť najväčších trendov v online marketingu relevantné nielen pre našu krajinu, ale aj celý svet. Poďme na to.

  1. Online video

Mark Zuckerberg už v roku 2016 predpovedal, že prichádzame do doby, kedy ľudia budú video konzumovať častejšie. A mal pravdu. Čoraz viac ľudí vlastní smartfón a je stále online. Podľa štatistík priemerný človek venuje príspevku na mobilnej obrazovke 1,7 sekundy. To je obrovská výzva pre marketérov, pretože je potrebné zaujať diváka už v prvej sekunde videa.

Pár tipov ako na dobré online video:

  • dbať na rýchlu dynamiku videa
  • Vytvoriť kampaňový ekosystém videí
  • Používať veľké titulky a nadpisy – to preto, že 90% ľudí sleduje videá cez Facebook bez zvuku
  • Vytvoriť silný príbeh s emóciou – príbeh je často dôležitejší než samotný produkt, najlepšie je diváka rozosmiať, šokovať alebo dojať

 

  1. Brand Purpose

Viete o tom, že 98% ľudí by nevadilo, keby značky zanikli? Toto je dosť znepokojivá informácia najmä pre marketérov. Mileniáli si kupujú značku kvôli štýlu či environmentálnemu dopadu (ak je niečo bio a eko, tak je to cool). Preto je dôležité, aby značka mala hlbší zmysel. Je dokázané, že ak značka za niečo bojuje, tak má dvakrát rýchlejší rast. Výborný príklad z praxe – Lacoste nedávno spustila novú kampaň, kedy ikonické logo krokodíla na polo tričku nahradila ohrozenými zvieratami. Ľudia, ktorí si kúpili takéto tričko, prispeli k záchrane ohrozených druhov. Skvelý nápad, však?

  1. Influenceri

Slovo influencer je asi najskloňovanejšie slovo v online a ide bez pochýb o najväčší trend súčasnosti. Ak vlastníte značku je dôležité spolupracovať s viacerými influencermi, aby ste oslovili čo najviac ľudí. Živnou pôdou pre influencerov je Instagram. Práve prostredníctvom neho fanúšikovia sledujú svoje obľúbené osobnosti. Toto je zaujímavé pre spoločnosti, ktoré chcú spropagovať svoje produkty a služby. Ide o nenásilnú, jednoduchú a lacnejšiu formu reklamy, často výhodnú pre obe strany.

  1. Umelá inteligencia – Inteligentné reproduktory

Už nemusíte pohnúť ani prstom, keď si chcete objednať vašu obľúbenú pizzu. Nemusíte chytiť ovládač, keď si chcete zapnúť seriál na Netflixe. Stačí to povedať inteligentnému reproduktoru a on to vykoná za vás. Zdá sa vám to tak trochu sci-fi? V mnohých domácnostiach po svete je to už realita. Trend ovládania pomocou hlasu je na Slovensku zatiaľ iba v plienkach, ale je len otázka času, kedy zavíta aj k nám. Amazon vyvinul inteligentný reproduktor Echo a virtuálnu asistentku Alexu, ktorá je už členom rodiny mnohých Nemcov, Američanov alebo Angličanov. Výhodou je, že plní povely svojho majiteľa a nikdy neodvráva.

  1. Chatboti

Dávno sú preč časy, kedy ľudia riešili problémy telefonicky alebo osobne. V súčasnosti na to čoraz viac ľudí používa Messenger. Ten v súčasnosti používa 1,3 miliardy ľudí. Preto je dôležité, aby značky zlepšovali servis v rámci tejto aplikácie. Jeden z top príkladov je značka Ray-Ban, ktorá vám cez Messenger ponúkne okuliare. Pomocou fotoaparátu na mobile si ich vyskúšate a ak vám sedia, rovno si ich aj kúpite. Jednoduché, no nie?

-Lucka