„Táto prednáška nie je len o tom, čo je nové v marketingu, ale aj o tom, že keď ty budeš prvý, kto to využije, tak zahviezdiš!“ Takto okomentoval svoju prednášku Peter Šebo, ktorý vlastní a kreatívne vedie digitálnu marketingovú agentúru PS:Digital.

Čo je teda trendy v online marketingu?

1. Chatboti

Messenger je platformou, ktorú využíva 1,3 miliardy používateľov a z toho 80% ľudí ho využíva na biznis účely. Na Messengeri je taktiež možné vytvoriť si vlastného chatbota, ktorý môže nahradiť customer service vo firmách, teda dokáže odpovedať na basic otázky, ktoré dáva bežne zákazník.

Tatrabanka

Príkladom chatbota na Slovensku, ktorý zožal úspech, je Sajfabot vytvorený na propagáciou študentských účtov u Tatrabanky. Za 16 týždňov odoslal a prijal 1,6 milióna správ, obdržal takmer 70 000 obrázkov a mal takmer 100%-ný open rate.
Peter Šebo pritom zdôrazňuje, že chatbot bol úspešný aj preto, že neišlo o žiaden nudný newsletter či leták na ulici, ale o originálne správy s dobrým wordingom.

2. Virtuálna realita

S virtuálnou realitou sa ľudia ešte len zoznamujú, avšak doposiaľ ju najradšej používajú na prezeranie ubytovania či produktov v obchode, ale taktiež na interakciu s kolegami, rodinou a kamošmi, ktorí sú odcestovaní.
Okuliare na virtuálnu realitu snímajú pohyb tela a rúk a zároveň zobrazujú okolie vo virtuálnom svete. Mozog reaguje na zrakové podnety a vníma ich ako realitu. Ak teda vo virtuálnej realite jazdíme na húsenkovej dráhe, telo prirodzene reaguje tým, že sa nám zdvíha žalúdok.

Facebook Spaces
Facebook minulý rok v máji vypustil svoj projekt Facebook Spaces, ktorý umožňuje stretávanie vo virtuálnom svete ľudom, ktorí sú od seba na míle ďaleko.

Lightsaber
Lightsaber je najúspešnejšia VR hra, aká doteraz vyšla. Je rytmická,vytvorená Slovákom a môže slúžiť aj ako dobré cardio. 😊

Old Irish
Virtuálnu realitu využila vo svojej reklame pri vstupe na gruzínsky trh aj značka Old Irish. Zaujímavé prepojenie VR a skutočnej reality vytvorilo virál, ktorý ďaleko presiahol hranice Gruzínska.

3. Rozšírená realita

Smartfón je najrozšírenejšie zariadenie na AR (augmented reality). Realita sa dá rozšíriť o text, digitálne objekty (ako to bolo v prípade Pokemon GO) a rôzne vylepšenia, ktoré používame každý deň na sociálnych sieťach, teda napríklad filtre na Instagrame či Snapchate.
Rozšírená realita má svoje uplatnenie aj v online marketingu. Tatrabanka bola medzi prvými, kto použil vo svojej kampani filtre na Instagrame. Filter po naskenovaní tváre zobrazil text, ktorý používateľa potešil správou, že aj s jeho tvárou sa dá otvoriť účet v Tatrabanke.

Postupne smerujeme k tomu, že jedného dňa bude rozšírená realita v okuliaroch či šošovkách. Vďaka nim tak budeme vedieť rozsvetliť prostredie, zmeniť svoje dioptrie či obohacovať reálny svet o personalizované informácie. Túto možnosť ti už ponúka aj aplikácia Google Lens, ktorá ti počas tvojej chôdze po ulici zobrazuje recenzie od tvojich kamošov k jednotlivým reštauráciám, ako môžeš vidieť vo videu.

Aký je teda záver?

Sky is the limit. Technológie sú tu, sú dostupné, len rozmýšľaj čo s nimi a ako ich využiť, aby prinášali zákazníkom väčšiu hodnotu.

Tipy pre markeťákov:
1.Úlohou marketéra je byť tam, kde sú zákazníci (ak sú teda na Facebooku, tak sa sústreď hlavne naň)
2. Nenechajte sa ohúriť technológiou. Začni od insightu, teda kto je cieľovka a aký nástroj je pre ňu najlepší

-Lucka M.