Iba máloktorá sociálna sieť rozdelila ľudí na dva tábory tak veľmi, ako TikTok. Nech už si o tejto platforme myslí každý svoje, nikto nemôže poprieť jej neutíchajúcu popularitu. Postupne TikTok skúsili aj tí najzarytejší hejteri a výsledkom je jeho prvenstvo medzi celosvetovo najsťahovanejšími aplikáciami uplynulého roka. A kde je publikum, tam treba robiť marketing!
Prečo TikTok funguje?
Tak ako v marketingu, ani na TikToku sa medze nekladú. Zaujať môžete niekoľko sekundovým videom natočeným prednou kamerou, ale aj prepracovanou produkciou, s dĺžkou po novom až tri minúty.
Zaujímavé štatistiky o československom social media publiku prezrádzajú, že na TikToku je až 41 % Slovákov do 30 rokov. Mnohí z nich si túto sociálnu sieť obľúbili vďaka autentickosti – podobne, ako pri jeho predchodcovi, Vine. Na TikTok marketing tak ani zďaleka nepotrebujete tisícový rozpočet.
TikTok a marketing
Ak uvažujete, či sa oplatí ísť s marketingom na TikTok, odpoveď je jednoznačne áno! Social Media Marketing na tejto platforme je vhodný pre všetkých s cieľovou skupinou mladých ľudí.
TikTok bol témou jedného z našich webinárov, kde sme sa dozvedeli, že je sociálnou sieťou s najvyšším natívnym dosahom. Pre TikTok marketing teda platí: obsah > platená reklama! Pár užitočných všeobecných tipov, ako posilniť kreativitu v online marketingu, sme pre vás zhrnuli nedávno.
Aký content je pre marketing na TikToku ideálny?
TikTok Challenge
Tanečné, kostýmové, hudobné výzvy… Challenge vládnu TikToku! Na začiatok nič nepokazíte tým, ak sa zapojíte do aktuálneho TikTok trendu, alebo si vymyslíte vlastný. Inšpirovať sa môžete napríklad slovenským ChupaChups a ich #lololochallenge s reťazovým lízaním lízaniek. Alebo aj Footshopom, ktorý si #PutAFingerDown challenge prispôsobil svojmu brandu.
Vtipný TikTok
Zmysel pre humor bude na TikToku vaším najlepším priateľom. Vystreľte si zo samého seba, ako to s obľubou robí TikTok-ová stálica Ryanair. Dedoles naopak zožal úspech s vtipom na adresu inej veľkej firmy.
Reakcia na komentáre
Nebojte sa interakcie, followeri ju milujú! V tom najideálnejšom prípade dokonca využijete nemiestne hejty vo váš prospech, čoho je znova dôkazom TikTok firmy Dedoles.
TikTok s influencermi
A napokon tu máme známu klasiku v podobe spolupráce s influencermi. Vyberajte si tých, ktorí TikTok marketingu rozumejú a pojmú ho kreatívne aj so zaujímavým vizuálom. Pekným príkladom sú napríklad kampane s Momou, či Lady Zikou.
Čaká TikTok svetlá budúcnosť?
Krátka odpoveď je: Áno. Aktuálne TikTok aktívne využíva viac než miliarda ľudí na svete a štatistiky jasne hovoria, že tieto čísla budú rásť. V roku 2022 dosiahne 1,5 miliardy aktívnych používateľov. Pravdepodobne tak predbehne Instagram ako najpopulárnejšiu mobilnú aplikáciu. Instagram síce vytiahol silného žolíka v podobe Reels, avšak 60 % ich obsahu stále tvorí len content prevzatý z TikToku.
My TikTok vidíme ako silného hráča na poli online marketingu, ktorý v našich končinách ani zďaleka svoj potenciál ešte nevyčerpal. Dáte mu šancu aj vy? 🙂