Počas štúdia ekonómie, manažmentu, marketingu či informatiky my študenti neustále počúvame, že bez praxe nás po škole nikam nevezmú. Preto si už od prvého ročníka hľadáme rôzne brigády, part-time joby, zapájame sa do mimoškolských aktivít a využívame každú príležitosť na zlepšenie nášho CVčka. Tento blog však nebude o tom, prečo by mali študenti pracovať popri výške, ale prečo by mali firmy takýchto študentov zamestnať.

PREČO ZAMESTNAŤ ŠTUDENTA

1. Neutíchajúci entuziazmus. Tak nejako vyzerá pracovné nasadenie študentov, keď ich zamestnáte. Sú ochotní pomôcť s hocičím, nadchnú sa pre nové projekty, sú nadšení z vzdelávania sa a „dospelácky život“ ich až tak netrápi. Mladí ľudia sú veľkí optimisti, chcú využiť každú ponúkanú príležitosť a takto viete do svojho tímu priniesť novú krv a kopec nadšenia pre vec.

2. Ochota učiť sa a meniť svoje návyky. Keďže študenti nie sú roky zabehnutí na jednej pracovnej pozícii, vedia sa oveľa lepšie prispôsobiť agentúrnemu duchu, firemnej kultúre či rýchlo zmeniť pozíciu vo firme. Nemajú „pracovné zlozvyky“ a ľahko vedia prispôsobiť svoje správanie. Čo je veľmi dôležité, radi príjmu možnosť učiť sa v praxi a získavať vedomosti od starších kolegov. Plánované celodenné školenie ich neotrávi, práve naopak.

3. Ak im ukážete, že si ich prácu vážite, budú vám lojálni. Nie je nič lepšie, ako zamestnať čerstvého absolventa s kopou skúsenosti, ktorý je už naučený na vašu firemnú kultúru, pozná všetky procesy a vie plynule prejsť do plného úväzku. Ak takému študentovi už počas štúdia ukážete, že veríte v jeho potenciál, vážite si jeho prácu a investujete do školení, v ktorých sa môže zlepšovať, nebudete musieť tŕpnuť pri selektovaní životopisov a zbesilom postovaní vo facebookových skupinách s inzerátom o pracovnom mieste. Takýto študent si váži, že ste mu dali šancu už počas štúdia a bude skvelým dlhodobým zamestnancom.

4. Ak máte krátkodobé projekty, na ktorých nemá kto robiť. Ideálne pre študentov, ktorí si hľadajú prácu len na pár mesiacov (lebo potom idú na Erasmus, Work&Travel, dobrovoľnícke stáže). Nebojte sa ich osloviť s pracovnou ponukou aj na pár mesiacov, nie všetci hľadajú part-time na 3 roky, študenti sú v tomto veľmi flexibilní. A ak sa vám nejaký osvedčí, stále môžete nadviazať dlhodobú spoluprácu.

5. Študenti majú globálny pohľad. Vďaka obrovskému boomu v cestovaní, množstvu ponúk na zahraničné stáže, Erasmus projekty, dobrovoľníctvo a kopou voľného času, práve študenti cestujú najviac. Ak chcete priniesť do tímu viac globálnosti a zahraničný nádych, nie je nič lepšie ako zamestnať študenta. Tiež majú veľkú sieť kontaktov po celom svete, vedia sa rýchlo spojiť s kamarátom z Portugalska alebo Írska, čo môže byť veľkou výhodou.

O nás

Aj DMCčko je plné nadšených študentov, ktorí sa vzdelávajú v online marketingu vo svojom voľnom čase (po večeroch, cez víkendy, pri pive). Organizujeme už 5. konferenciu Make It Digital, máme Digitálne chaty plné workshopov, stretávame sa s inšpiratívnymi ľuďmi z online prostredia a radi na sebe makáme. Takých ako nás je na Slovensku kopec, preto sa nebojte dať študentom šancu. Veď všetci raz začínali od nuly :).

-Baška