Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Vzdelávanie

Prečo je IN byť na LinkedIn

LinkedIn storyteller a prvý lektor Inbound metodiky v SR Miki Plichta, nám prezradil pár trikov, ako efektívne využívať túto sociálnu sieť. Miki tvorí vlastný obsah, ale radí aj klientom. Vytvára na LinkedIn strategický koncept pre jednotlivcov aj značky. Nechajte sa inšpirovať a možno aj vy nájdete svoj vysnívaný job práve cez LinkedIn 😉

LinkedIn vs Facebook

LinkedIn je profesionála sociálna sieť. S veľkou pravdepodobnosťou tu nájdete len pravé profilové fotky a mená. Konverzácia je tu oveľa kvalitnejšia. Takže žiadni trollovia, ktorí vám zhejtujú vaše príspevky. Facebook môžete používať ako váš osobný denníček, LinkedIn slúži na dokumentáciu vášho pracovného života. Váš profil môže slúžiť ako vaša osobná stránka, na ktorej máte svoje portfólio.

Hlavné benefity LinkedIn

Je to najväčšia databáza pracovných kontaktov. LinkedIn je najväčšia B2B platforma. Môžete mať veľký dosah. Firmy sa tu môžu prezentovať a predať. Dôležitý je kontext. Uvedomiť si, aký obsah prišli ľudia na LinkedIn konzumovať. Zaujímajú sa o profesionálne pracovné príspevky.

Čo vaše CVčko nevie, ale LinkedIn áno

  • LinkedIn dáva odpovede aj na otázky, ktoré CV nevie dať (napr. pohodlnejší prístup do portfólia, sieť kontaktov, prepojenia)
  • aj bez prejavu vašej iniciatívy vás môže niekto osloviť,
  • môžu vás vyhľadať na základe kľúčových slov,
  • môžu si vás jednoducho preveriť cez tretie osoby.

Ako by teda mal vyzerať profil, ktorý sám priťahuje pracovné ponuky?

Najdôležitejšia časť profilu je fotka a prvé tri riadky popisu. V zlomku sekundy sa dá zistiť čomu sa venujete. Profilovka sa musí odlíšiť a zaujať. Je to o pozornosti. Mala by vzbudiť zvedavosť, aby ľudia klikli na váš profil. Kreativita je vítaná. Prostredníctvom fotky viete ukázať, čo robíte a v čom vynikáte. Nesmiete však zabudnúť, že jej hlavnou úlohou je ukázať ako človek vyzerá. A ešte jeden extra tip: Aj menej kvalitná fotka vyzerá dobre v čiernobielom prevedení 😉

Profil by mal odpovedať na otázky:

  • Čo robíte a ako mi viete pomôcť?
  • Pre koho to robíte?
  • Aká je vaša hodnota?

Summary. Prvé tri vety musia jasne povedať čomu sa venujete. Aká je vaša rola a úloha. Vyberte si 3 zručnosti, v ktorých ste fakt dobrí a vytiahnite ich do popredia.

Do svojho profilu môžete pridať nejaké média. Napríklad váš článok. Blog o tom, prečo robíte to, čo robíte. Prehĺbite tak v ľuďoch dojem, že to myslíte vážne. Môžete pridať aj sekciu zlyhania. Nápady, ktoré ste chceli uskutočniť, ale nevyšli. Ukážete tak, že viete spätne zhodnotiť kde ste urobili chybu.

Vymenujte najdôležitejšie kurzy, ktoré ste absolvovali. Čo ste sa na nich naučili. Akým spôsobom vás posunuli. Vo všeobecnosti platí, čím je popis konkrétnejší a presnejší, tým lepšie. Buďte autentický. To je hlavným trendom komunikácie na sociálnych médiách.

Váš profil by mal byť živý. To znamená, nespamätať sa až keď vás vyhodia z práce a budete si hľadať novú. Pridávajte postupne všetky štádiá vášho pracovného procesu. Nie len úspechy, ale aj začiatok, výzvy, čo ste robili alebo nerobili. Prelinkujte sa s ľuďmi, s ktorými ste pracovali na projektoch.

Ako získať referencie

Pravdepodobne ste sa stým už stretli. Potrebujete odporúčanie, ale neviete ako si ho vypýtať. Možno ste dostali odpoveď: “Napíš si niečo sám a ja ti to podpíšem.” Vy ale potrebujete pohľad zvonku. Referencie zvyšujú kredibilitu. Zlaté pravidlo vraví: Daj a bude ti dané. Platí to v medziľudských vzťahoch všeobecne a na sociálnych sieťach obzvlášť. Interagujte s ostatnými. Nebojte sa zlého pomeru. Vôbec nevadí, ak viac referencií dáte, ako dostanete. Aj jedna veta niekedy stačí. Ak chcete obsiahlejšiu referenciu, uľahčite dotyčnému prácu. Vypíšete body, ktoré chcete aby boli spomenuté.

Profil v slovenskom alebo anglickom jazyku?

Všetko závisí od toho, čo chcete dosiahnuť. Ak vyplníte svoj profil v angličtine, ukazuje to vaše zručnosti. Materinský jazyk je zasa komfortnejší na čítanie.

Budujte si sieť kontaktov

Zloženie LinkedIn používateľov vyzerá asi takto:

linkedin

Vaším cieľom je nájsť tých 9% s ktorými môžete budovať vzťahy zapájaním do konverzácie. Dávajte von čo najhodnotnejší obsah. Ak sa niekto stotožní s vaším obsahom, dostanete pozitívnu reakciu. To je čas na nadviazanie kontaktu. Pošlite požiadavku na spojenie, poďakujte za like. Následne môžete ponúknuť nejaký tip alebo odkaz na ďalší obsah, ktorý môže sledovať. Snažte sa udržiavať konverzáciu.

Vaša sebaprezentácia je vždy o tom, čo chcete ukázať. Možností je veľa, tak prečo už nemáte 100% vyplnený profil na LinkedIn?

Na záver zhrnutie 6 najdôležitejších tipov:

  1. snažte sa zaujať
  2. nadväzujte a udržujte vzťahy
  3. tvorte kvalitný obsah
  4. buďte konkrétni
  5. buďte aktívni
  6. a hlavne buďte autentickí

Author

DMC team