Marketing sa dá robiť efektívne, aj keď máte malý rozpočet. Stačí poznať marketingové aktivity, ktoré sú pomerne lacné, ale môžu vám pomôcť dosahovať vaše ciele. Aj o tom nám prišiel porozprávať online marketing PPC špecialista Tomáš Deák z digitálnej agentúry ecake. Z prednášky sme si odniesli množstvo užitočných tipov, ktoré sa dajú hneď aplikovať v biznise. Ak ste prednášku náhodou nestihli, nevadí, to podstatné sme pre vás zhrnuli v blogu.

Ako osloviť svoju cieľovú skupinu za predpokladu, že máte nízky rozpočet

V prvom rade je dôležité zadefinovať si cieľovú skupinu, ktorú ideme osloviť. Odkiaľ ale zoberieme dáta na jej definovanie?

Google Analytics – výborný nástroj, ktorý ponúka obrovské množstvo dát týkajúcich sa návštevníkov webstránky. Umožňuje sledovať odkiaľ prichádzajú ľudia na web, venuje sa ich správaniu a sleduje, ktorí ľudia spĺňajú vaše marketingové ciele, či už ide o registráciu, predaj, odoberanie newslettera, atď.

Facebook Insight – ďalší vynikajúci nástroj pre každého, kto vlastní Facebook stránku (teda dúfame, že pre každého). Pomocou tohto nástroja dokážete vyhodnocovať, kto sú vaši fanúšikovia

Vlastné štatistiky webstránky – ide o interné štatistiky vychádzajúce z vašej webstránky. Pri registrácii vám vaši užívatelia poskytnú informácie o sebe a z nich môžete vyhodnocovať, kto je vašim publikom.

Ankety na webe – sú taktiež veľmi dobrý nástroj, pretože sa môžete opýtať používateľa vašej webstránky či mu váš web vyhovuje, čo by zmenil, aké články by uvítal a pod. Dávajte si však pozor na to, aby ste ankety nepoužívali príliš agresívne a nezaťažovali tým návštevníkov vášho webu

Akými kanálmi môžeme osloviť našu cieľovú skupinu?

Takýchto kanálov je nespočetné množstvo, no keď sa bavíme o lowcost marketingu, asi najlepšou voľbou sú AdwordsFacebook, pretože nimi dokážete zasiahnuť v podstate celú slovenskú internetovú populáciu a dá sa s nimi výborne cieliť.

Na základe akých metrík zvoliť kanály?

Ak chcete ušetriť, nevyberajte si veľké množstvo kanálov, radšej si vytipujte tie, o ktorých si myslíte, že sú najvhodnejšie.

  1. Overte si veľkosť zásahu cieľovej skupiny – pri Adwords, Facebooku a LinkedIne si môžete vyklikať publiká a ukážu vám, akú veľkú skupinu na danom kanáli máte
  2. Možnosti cielenia – čím sú lepšie možnosti cielenia daného kanála, tým lepšie môžete zacieliť úzku relevantnú skupinu, takže neplytváte zbytočne peniaze na ľudí, ktorí sú pre vás irelevantní
  3. Obmedzenosť bezplatného používania – Facebook a Adwords sú veľmi dobrou voľbou, ak chcete ušetriť, pretože tieto kanály môžete používať viac menej bezplatne

Ako robiť obsahový marketing?

Obsah tvorte tak, aby si ho ľudia chceli sami vyhľadať. Venujte sa trendom, tipom a trikom, recenziám.

Svoj obsah môžete šíriť viacerými spôsobmi, my sme však vybrali také, ktoré môžete zvládnuť aj sami. Najpoužívanejšou formou sú asi blogy. Ďalší výborný spôsob sú videá, ktoré sú v dnešnej dobe asi najlepšou voľbou, pretože mladým ľudom sa nechce čítať dlhšie články. Pokojne vyberte z vášho blogu najdôležitejšie fakty a dajte ich do videa. Ďalším spôsobom sú infografiky, ktoré sú stručné, rýchlo čitateľné a hneď od začiatku je jasné, o čo v nich ide. Infografiky sú však náročnejšie na prípravu a treba si ich veľmi dobre premyslieť, aby dávali zmysel.

Využitie local marketingu – Google My Business

Vytvorte si bezplatný záznam o vašom businesse na Googli a zviditeľnite sa v Google Mapách. Len málo ľudí túto možnosť na Slovensku využíva, pritom sa veľmi ľahko zakladá a upravuje. Keďže sa zobrazuje na Google Mapách, môže vás veľmi ľahko vyhľadať človek, ktorý o vás nikdy pred tým nepočul. Na čo by ste nemali zabudnúť pri zakladaní Google My Business?

  • Nevynechajte odkaz na webstránku
  • Telefónne číslo, pretože je najčastejšie vyhľadávané
  • Otváracie hodiny vášho podniku
  • Fotky – najlepšie je zverejniť fotku podniku zvonku, aby vás ľudia hneď spoznali
  • Kategorizácia – do akej kategória patrí váš podnik?
  • Vybavenie prevádzky – ako to vyzerá vo vašom podniku?
  • Nevynechajte ani navigovanie k prevádzke, človek potom jedným klikom uvidí, ako sa k vám dostane

-Lucka