Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Vzdelávanie

Kreativita v online marketingu

Kreativita v online marketingu

Či už ste copywriter, dizajnér alebo sa zaoberáte hocijakou kreatívnou činnosťou, určite ste už zažili pocit, že sa vaša kreativita ocitla na bode mrazu. Je to v poriadku, stáva sa to každému. Práve o kreativite v marketingu nám minulú stredu prišiel porozprávať senior copywriter z online marketingovej agentúry Visibility Vojto Kósa. Okrem toho nám prezradil niekoľko užitočných rád, ako sa inšpirovať. V dobe, kedy sa firmy zaujímajú často len o zisk, kreativita dosť trpí. Preto veríme, že nasledujúce tipy vám prídu vhod.

Kradnite ako umelci

Kreativita je skryté odpisovanie. A slovo skryté treba zdôrazniť. Je dobré požičiavať si myšlienky a idey, z ktorých môžeme neskôr vychádzať. Je však dôležité kradnúť korene, nie plody. Vojto Kósa nám na prednáške odporučil super knihu Kradni ako umelec od Austina Kleona. Nájdete v nej 10 rád na odblokovanie kreativity. Ak túto knihu ešte nevlastníte, potom to určite rýchlo napravte.

Buďte aktívne leniví

Celý kreatívny proces je často vyčerpávajúci, a tak je dobré oddýchnuť si. Pod oddychom však nemáme na mysli celodenné bezcieľne vylihovanie v posteli (i keď ani to občas nie je na škodu). Oddychujte aktívnym spôsobom. Rozprávajte sa s ľuďmi, nasávajte informácie, čítajte, cestujte, objavujte. Aj pozeranie seriálov a filmov môže nakopnúť vašu kreativitu. Booknite si letenku do zahraničnej destinácie a uvidíte, naspäť sa vrátite oddýchnutí a plní inšpirácie.

Pracujte rukami

Dajte si na chvíľu pauzu od počítačovej obrazovky a tvorte rukami. Majte na pracovnom stole nožnice, pastelky, plastelínu, lepidlo. Čmárajte si, kreslite si, vystrihujte z papiera. Neuveríte, ako to nakopne vašu kreativitu a váš mozog si pri tom oddýchne.

Tvorba je škrtanie

Kreatívny proces zahŕňa celú hromadu dobrých i zlých nápadov. Vytvoreniu reklamnej kampane predchádza brainstorming, v rámci ktorého s ostatnými ľuďmi vymýšľate, zapisujete si každý nápad a potom z nich škrtáte, až kým neostane ten najlepší. Nezabúdajte, každý nápad je dobrý.

Užívajte si hobby

Ak máte na starosti veľký projekt, je dobré mať okrem neho aj ďalšie bočné projekty, pri ktorých si môžete vyčistiť hlavu. Pri kreatívnom procese je veľmi dôležité mať hobby, kde sa môžete vyventilovať. Choďte si na chvíľu zabehať, kúpte si permanentku do posilňovne, robte hocičo, čo vám pomôže na chvíľu vypnúť.

Pár myšlienok na záver:

  • Pokojne si požičiavajte idey z iných kampaní, ale nezabudnite ich pred použitím upraviť, dať do nich niečo svoje
  • Všetko už bolo vymyslené
  • Fake it till you make it – keď chcete byť v niečom dobrí, pracujte na tom
  • Neustále majte pri sebe pero a papier. Nikdy neviete, kedy vás napadne niečo, čo neskôr využijete

Author

DMC team