Influencer marketing je v poslednom čase vychytená téma, ktorú ste už určite zaregistrovali. Neutiekla ani našej pozornosti v Digital Marketing Clube a preto sme sa rozhodli pozvať si Janu Malaga, Managing Director z reklamnej agentúry Content Agency a zakladateľku Asociácie blogerov.

Influencer marketing by nebol témou sám o sebe, keby ho nevyužívali značky.

Čo teda vlastne značky chcú a očakávajú od blogerov?

Značky najčastejšie očakávajú vysoký engagement. Taktiež často vyžadujú od blogerov označenie ich profilu či rôzne hashtagy súvisiace so značkou či s kampaňami, ktoré značky vedú.

Spolupráce medzi blogermi a značkami by mali byť ideálne zadarmo či ako barter, teda výmenou za produkt od značky v určitej hodnote, ktorý nasledovne bloger používa a umiestňuje ho do svojich postov na sociálnych sieťach. Influencer by mal príspevky a všetok obsah publikovať a vytvoriť čo najskôr, najlepšie do týždňa. To však bolo možné realizovať tak pred troma rokmi a aj to nie pri každom influencerovi.

Prečo je Product Placement taký žiadaný?

Odpoveď je pomerne jednoduchá. Pretože influenceri majú svoj vlastný kanál, na ktorý umiestňujú svoj obsah a tým sa vytvára autenticita. Práve obsah, ktorý influencer tvorí je dôvodom, prečo ho ľudia sledujú. Vytvára sa tak určitá dôvera medzi influencerom a followerom , kedy je follower viac naklonený kúpe produktu, ktorý bol odporučený niekým, komu môže dôverovať.

Aké príspevky teda ľudia očakávajú od influencerov?

V prvom rade by mali byť príspevky, ako sme už vyššie spomenuli, autentické. Veľakrát ľudia sledujú daného blogera s úmyslom zistiť viac o jeho osobe či sledovať jeho každodenný život. Je teda umením zapasovať produkt do príspevkov takým spôsobom, aby to pre samotného konzumenta nebolo rušivé.

Viacerým značkám sa osvedčili príspevky, na ktorých nie je zobrazený len samotný produkt, ale je taktiež vidieť tvár influencera.

Ako však vyriešiť situáciu, keď klient trvá na zobrazení produktu, no štatistiky hovoria, že práve pri tomto influencerovi majú väčší engagement fotky s postavou?

TIP od Jany: Dá sa to vyriešiť jednoducho použitím carouselu. Ako prvá bude zobrazená fotka tváre aj s produktom a až na nasledujúcich fotkách z carouselu bude detail na produkt.

Avšak všetko závisí od jednotlivých produktov a od každej spolupráce zvlášť, pretože čo môže platiť pre jednu značku, nemusí platiť pre inú.

Nie každej značke influencer marketing vyhovuje, slovami Jany Malaga: „ Spolupráca musí sadnúť ako zadok na šerbeľ.“

A čo radí Jana Malaga začínajúcim influencerom?

„Vzdelávajte sa v každej oblasti, pretože môžete mať akokoľvek dobrú fotku, keď váš popis bude zlý. Je teda dôležité sústrediť sa na tvorbu titulkov, nadpisov a popisov. A nezabúdajte- obsah treba tvoriť pravidelne!“ 😉

-Lucka