Sociálne siete hýbu svetom. Veď nie nadarmo sa hovorí, že ak nie ste na Facebooku, tak akoby ste neexistovali. Ak vlastníte biznis, platí to dvojnásobne. Ako komunikovať na sociálnych sieťach? Ako pracovať s emóciami na Facebooku a Instagrame? Ako používať emojis správne v komunikácii značiek? Aj na tieto otázky ste dostali odpovede od Kristíny Karabínošovej z digitálnej agentúry Hype, ktorá bola hosťom našej prednášky. My si všetko podstatné zhrnieme v blogu.
Komunikácia na sociálnych sieťach
Na sociálnych sieťach je všetko. A to doslova. Nájdete tam rodinu, kolegov, priateľov, spolužiakov a značky. Veľa značiek. Ak chcete ako značka ponúknuť spotrebiteľovi silnú reklamu, je postačujúce ukázať z nej jeden výrazný prvok a spotrebiteľ si už následne ľahšie spomenie a jednoducho si domyslí zvyšok.
Reklama ako sociálno-psychologický jav
Kampane, ktoré sú emočné a nielen informatívne, sú v budovaní značky úspešnejšie ako tie, ktoré obsahujú len informácie. Toto platí najmä u značiek, ktoré sú z racionálne orientovaných produktových kategórií. Ľudia majú vizuálne dobrú pamäť, ale pamätajú si aj emocionálne asociované deje.
Prečo emócie?
Spomienky a informácie, ktoré sa nám spájajú so silnými emóciami sa nám zdajú presnejšie. Veľký dôraz treba klásť na vizuálnu stránku.
Emojis a komunikácia
Na úvod zopár zaujímavých informácií:
- denne si ľudia pošlú viac ako 270 miliárd správ
- mileniáli majú tendenciu značke radšej napísať na sociálnej sieti, lebo vedia, že im musí byť venovaná pozornosť
- poznáme viac ako 2400 emotikonov a spravuje ich Unicode Consortium
- emoji sa v roku 2015 stalo slovom roka podľa Oxford Dictionary
- človek konfrontovaný s emotikonmi si asociuje v myšlienkach obdobnú situáciu z reálneho života
- emotikony využíva až 92% ľudí (áno, aj ľudia nad 35 rokov)
- ak použijete emoji v postoch na Facebooku, dosiahnete až o 57% viac lajkov, o 33% viac komentárov a o 33% viac zdieľaní
- na Instagrame emojis používalo 35% značiek. Interakcia so značkou bola vyššia o 25,4%
Toto sú dosť dobré dôvody na to, aby ste ich začali používať v komunikácii značiek aj vy.
Ako používať emojis správne v komunikácii značiek?
- emotikony musia byť jednotné – napríklad Absoluth v komunikácii na sociálnych sieťach používa modré srdiečko, pretože modrá farba je pre túto značku typická
- osvojte si emotikon v pravidelnej komunikácii
- používajte maximálne päť typov emojis, ktoré sa hodia k vašej značke
- emotikony používajte na odľahčenie témy, na zdôraznenie sarkazmu alebo humornej informácie, na podčiarknutie informácie, ktorú komunikujete
- radšej to s emotikonmi príliš nepreháňajte
- emotikony pokojne používajte v predmete mailu, zabezpečí vám tu vyššiu otvorenosť