Napísať skvelý obsah je jedna vec, ale vytvoriť titulok, ktorý zaujme čitateľa, je už iná záležitosť. Práve nadpis predáva a prezentuje váš obsah. Preto je potrebné brať do úvahy jazyk cieľovej skupiny, kľúčové slová, ale aj využitie emócií.

Aký dlhý by mal byť titulok? Aké slová použiť? Ktorým slovám sa radšej vyhnúť? Má byť optimalizovaný pre vyhľadávanie alebo social media? Alebo pre obe?

Našťastie máme pár jednoduchých tipov na chytľavé titulky:

Nadpis by mal byť krátky, jednoduchý a výstižný

Nesnažte sa byť prehnane zaujímavý. Nehrajte sa so slovíčkami a nesnažte sa byť nasilu vtipný. Dobrý titulok vystihne obsah článku a čitateľovi odpovie na otázku, či je článok určený preňho.

Používajte otázky

Otázka v nadpise by mala byť niečo, čo chce potenciálny čitateľ vedieť. Ak sa pýtate na niečo, čo vašu cieľovú skupinu nezaujíma, stratíte jej pozornosť. Najlepšie fungujú otvorené otázky: Ako? Prečo? Kedy? Koľko?

Hovorte vašim čitateľom čo majú robiť

Použite príkazy. Povedzte čitateľom, čo majú urobiť, aby získali benefit, ktorý im ponúkate. Prinúti ich to zamyslieť sa prečo a budú sa chcieť dozvedieť viac. Ako napríklad: “Prestaňte míňať rozpočet na reklamu! S týmto jednoduchým trikom získate zákazníkov bez námahy.”

Používajte čísla a symboly

Číslovky jednoducho fungujú, zaujmú oveľa viac, ako keď to isté číslo napíšete slovom. Tak isto požitie hranatej zátvorky, ktorá upozorní na nejaký [BONUS]. Zaručené titulky ako: “7 tipov na clickbaity” môžete ešte okoreniť “teaserom”. Napríklad: “7 tipov na clickbaity. Číslo 6 je najkontroverznejšie!”

Hrajte sa so zvedavosťou

Prezraďte nejaké tajomstvo. Každý chce vedieť zákulisné informácie. A to robí titulky ako: “Tajomstvo efektívneho time managementu” jednoducho neodolateľnými.

Buďte osobný

Ľudí zaujímajú druhí ľudia. Preto ak v nadpise uvidia, že NIEKTO urobil NIEČO, okamžite to zaujme ich pozornosť.

Ponúknite rýchle riešenia

Okamžité uspokojenie! Ľudia by všetko chceli mať hneď, najlepšie už včera. A preto nadpisom sľubujúcim rýchle riešenia zaručene zaujmete.

Aj my vieme okamžite uspokojiť vašu túžbu nielen po vedomostiach, ale aj po zábave. A tak keď už máme vašu pozornosť, nezabudnite prísť na Marketingovicu. Skvelá hudba, namakaný program, tater, burlesque, crazy kvíz a výnimoční hostia nepotrebujú pútavý nadpis, aby ste prišili. Lístky budú v predaji čoskoro.. 🙂

zdroj: www.dreamgrow.com